Portfolio

Vystoupení primabaleríny Světlany Zacharovové a sólistů Velkého divadla

Termín realizace

září 2018 – leden 2019

Místo

Praha, Česko

Cíl

Zajistit zvýšení prodeje lístků na premiéru představení.

Úkoly agentury

Vypracovat a realizovat koncepci PR-propagace za využití následujících propagačních kanálů:

  • mediální komunikace (česká média)
  • influencer marketing (práce s blogery)
  • venkovní reklama
  • reklamní kampaň na internetu
  • speciální akce.

Realizace projektu

10. ledna 2019 proběhla v Kongresovém centru v Praze premiéra představení Amore s hvězdami Velkého divadla. Hlavní roli ztvárnila Světlana Zacharovová, primabalerína Velkého divadla v Moskvě (od roku 2003) a divadla La Scala v Miláně (od roku 2008).

 

Propagace klasického baletu vyžadovala v první řadě, abychom se obrátili na tradiční propagační kanály: venkovní reklamu a média. Kampaň začala přípravou informačních materiálů pro média a rozesláním tiskové zprávy. Dále agentura vybrala nejrelevantnější reklamní plochy a nosiče – tramvaje, billboardy a sloupy.

 

Na 4. října byla naplánována tisková konference se Světlanou Zacharovovou v Praze, která se vracela z hostování v Itálii zpět do Moskvy. Pozvání potvrdilo 16 médií. Avšak den před samotnou konferencí se ukázalo, že Světlana Zacharovová nebude moci přijet z osobních důvodů. Proto muselo být zrušeno focení pro Elle a její účast v řadě televizních pořadů. Pro několik médií se podařilo zorganizovat rozhovor na dálku. Dále se agentura spojila s novináři českých redakcí v Moskvě (ČT, Aktuálně.cz), kterým primabalerína poskytla rozhovory po svém příjezdu do Moskvy.

 

V rámci festivalu současné ruské kinematografie Nový ruský film, který probíhal v Česku, dostala agentura povolení od televizní stanice Kultura k promítání filmu Světlana Zacharovová: Umění být sama sebou. Speciální promítání přitáhlo další pozornost k představení Amore.

 

Kampaň na internetu zahrnovala práci na sociálních sítích Klienta, spolupráci s blogery (pomocí nich proběhla soutěž o vstupenky na představení) a kontextovou a cílenou reklamu. Agentura připravila obsahový plán, podle kterého bylo vypracováno 16 publikací pro sociální sítě klienta:

 

V polovině října (3 měsíce před premiérou) byly použity tyto nástroje: Google Adwords, Facebook a Instagram. Reklamní sdělení zohledňovala chování a zájmy příznivců tradičního baletu.

 

Samostatná skupina sdělení byla používána pro retargeting a připomínala představení Amore těm, kteří navštívili web, ale ještě se nerozhodli si koupit vstupenky. V listopadu byla obměněna značná část bannerů a dostala vánoční motiv, což se pozitivně projevilo na počtu reakcí na reklamní sdělení.

 

Nastavení reklamy bylo pravidelně upravováno se zohledněním targetingu a hodnocení účinnosti různých formátů bannerů. Zveřejňování sdělení výhradně pro zájmové publikum společně s nízkou cenu prokliku a velkou návštěvností zajistilo zhruba jednu třetinu prodejů vstupenek mezi lidmi ve věku 25-44 let především ženského pohlaví. Průměrná cena prokliku byla 3,25 korun u Googlu a 4,35 koruny na Facebooku/Instagramu.

 

9. ledna 2019, den před samotnou premiérou představení Amore v Praze, proběhl workshop pro studenty Divadelní fakulty Akademie múzických umění (DAMU) a po něm tisková konference se Světlanou Zacharovovou. Reportáže o primabaleríně vysílané na českých televizních stanicích večer 9. ledna (počítalo se s nimi už v říjnu 2018, kdy Světlana Zacharovová nakonec nemohla do Prahy dorazit) pomohly prodat poslední vstupenky na premiéru představení.

Kvantitativní ukazatele

>> 30 médií informovalo o představení Amore s účastí primabaleríny Světlany Zacharovové
3 miliony zobrazení reklamních sdělení na internetu
Komplexní propagace představení Amore v Praze zajistila 100% zaplněnost sálu Kongresového centra (2764 míst)..

O projektu

,
29.01.2019
Kultura
Events Production